torsdag, februari 16, 2012

Blandade bilder

Det här är Santiago mitt på dagen utan moln. Såå härligt att andas in alla avgaser! 
Och den här tiden på året är det inte ens värst...

Massdöd av små gröna skalbaggar. Det kryllade av dem på marken!



En av alla rovfåglar som flög omkring. Och som enda fågelintresserad hann jag inte få en bättre bild än så här. Men det finns verkligen rovfåglar över allt här! Jag har försökt leta en fågelbok så jag kan ta reda på vilka de är, men i det här landet så finns det inte! Antingen så är bokhandeln kristen eller så har de bara ett jättestort uppslagsverk men jordens alla fågler. Inte riktigt det jag tänkte mig....

Det finns alltifrån mosterbilar till riktiga miniversioner. Här är en mini-minibus :P

Coolt berg, vulkaniskt säger mitt vaga geologminne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar