torsdag, december 29, 2011

Jaha..finns tydligen risk for att jag ska byta namn...

Hej allihopa! Nu sa borjar jetlagen att lagga sig och vi har spenderat hela dagen i huvfudstaden.
Vi borjade dagen med att sitta 1 timme pa motsvarigheten till skatteverekt dar jag (Marcos) fatt reda pa att genierna pa den chilenska konsulatet i Stockholm fatt for sig att registrera mig som Marco har i Chile och inte som Marcos! Vad innebar detta? Jo att jag antingen byter namn har i Chile vilket innebar advokatskostnader eller namnbyte i Sverige och byter till Marco :O Inte ok!

Aaaanywho efter det sa knallade vi runt i stan, halsade pa stadshuset, tog en svang upp och halsade pa La Virgen Maria (Jungfru Maria) som har ett massivt vitt staty 800m upp pa ett berg dar det fanns skyltar med "silencio" (tyst) samtidigt som dom spelade julmusik i 34 graders varme, mycket som kandes konstigt med den bilden :p
 Sandra som inte klarar att  fotas utan att kisa, nodlosning=)
                                            
Efter det knallade vi ner pa stan och gick pa marknad dar Sandra kopte lite fina saker och yours truly kopte en ryggsack som var asnice tills jag markte att den fargade av sig pa allt som den ror vid (whopdidoo!).
Sa nu ligger den i ett bad och Marco(s) ar putt =(

Marcos kunde inte hâlla fingrarna borta frân alla instrument pâ marknaden :)


Santiago är hur fint som helst! Här ska vi precis âka hem idag och kl var ca halv nio och visar stadsbiblioteket. Om det är nâgot Santiago har sâ är det stâtliga pelarfasader med fina trädavenyer framför, typ överallt i centrum! Pâ bussen stâr det La Reina, och efter 40min har vi kommit ut där vi bor. Nu sover marcos redan, men hasta luego sâ fâr vi se när vi hinner skriva n¨sta gâng!

6 kommentarer:

  1. Vad söta ni är :) skönt att flygresan gick bra.

    SvaraRadera
  2. Vad kul säger mamma och vad bleka ni är säger Jenny, finns det nån filmjölk säger pappa... Ser jätte härligt ut i alla fall!

    SvaraRadera
  3. hur gick det nu då? fick marcos heta marcos??

    -NorrFridis

    SvaraRadera
  4. Marcos heter Marcos for tillfallet men maste eventuellt byta nar han kommer tillbaka till Sverige beroende pa vad Chilenska konsulaten sager :(:( forhoppningsvis inte, Marco ar inte snyggt!

    //MarcoS

    SvaraRadera
  5. haha. okej okej. jag tror nog jag håller med om att s-et gör sitt i namnet!

    Fridis

    SvaraRadera
  6. Hej hopp! Gusten här :D.

    För det första, U mad Marco? *ins trollface*.
    Nä nu ska jag inte vara sådan... Otroligt kasst att de missade att du heter Marcos.
    För det andra, Sandra i feel with you jag kisar/blundar med ena ögat varje gång jag ska fotas när det är ljust:(.

    Hoppas ni har det super och lycka till med resan :D.

    SvaraRadera